با آلوئه ورا به جنگ سرماخوردگی برید!

خیلی از شکلای جور واجور این درختچها در آب و هوای گرمسیری در سرتاسر جهان از جمله شمال آفریقا رشد می کنن و معمولا به منظور مصارف کشاورزی و دارویی کشت می شن. تاریخ به کار گیری آلوئه ورا به وسیله آدما به پزشکی مصر باستان در قرن 16 قبل از میلاد می رسه. در مصر باستان به آلوئه ورا، «گیاه جاودانگی» می گفتن. محققان فکر می کنن که این گیاه در طول تاریخ به وسیله کلئوپاترا و نفرتی تی در مصر باستان، اسکندر مقدونی و کریستف کلمب هم استفاده شده.

داراییای آلوئه ورا

آلوئه ورا پر از شکلای جور واجور ویتامین ها و مواد معدنیه. ویتامینای گروه B (B1، B2، B3 و B6)، فولیک اسید، ویتامینای A، C و E از مهم ترین ویتامینای موجود در این گیاه هستن. هم اینکه، حدود 20 نوع ماده معدنی هم در آلوئه ورا کشف شده که کلسیم، منیزیم، روی، کروم، سلنیوم، سدیم، آهن، پتاسیم، روی و منگنز از مهم ترین اونا حساب می شن.  

آلوئه ورا و جذب و تولید پروتئین
پروتئین واسه ساختن سلولای جدید در بدن لازمه و آلوئه ورا، حدود 20 نوع آمینواسید جور واجور رو واسه کمک به ساختن پروتئین در بدن در خود جای داده. آمینواسیدهای موجود در آلوئه ورا با کمک به ساخت پروتئین، باعث بهتر شدن چگالی استخون ها، افزایش بافتای عضلانی و بازسازی و بهبود پوست می شن.
چربیای خوب آلوئه ورا
این روزا که بیشتر ما درگیر زندگی ماشینی شده و به شکلای جور واجور غذاهای آماده یا فست فودهای چرب رو آوردیم، احتمال گرفتگی عروق خود رو با پلاکا و چربیا زیاد کرده و بیشتر از قبل خودمون رو در برابر دچار شدن به شکلای جور واجور مریضی های قلبی یا سکته های قلبی و مغزی قرار دادیم. از این رو، نقش یه رژیم غذایی سالم در زندگی تک تک ما از اهمیت بالایی برخورداره. آلوئه ورا، جزو اون گروه از خوراکی هاییه که می تونه در حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی مون نقش زیادی داشته باشه. این ماده غذایی شامل اسیدهای چرب به درد بخور و گیاهی مانند HLCه و مصرف منظم اون می تونه اندازه تجمع چربی در عروق خونی رو تا حد قابل قبولی کم کنه. استرولای گیاهی موجود در آلوئه ورا علاوه بر کاهش خطر گرفتگی عروق و سکته های قلبی و مغزی، مشکلات به وجود اومده به وسیله حساسیت رو هم در بدن کم می کنن.
قلب و آلوئه ورا
یافته های خیلی از تحقیقات محققان آمریکایی و کانادایی نشون میده قرار دادن آلوئه ورا به صورت نوشیدنی یا مربا (به شرط وجود تیکه های آلوئه ورا در محصول پایانی) در برنامه غذایی افراد، راهی واسه حفظ و ارتقای سلامت سیستم قلبی و عروقی اونا حساب می شه. ترکیبات موجود در آلوئه ورا به حمل بهتر و با سرعت بیشتر اکسیژن در بدن کمک می کنه و باعث می شه که قلب هم کارکرد بهتری داشته باشه.
آلوئه ورا و عفونت
یکی از مهم ترین پیشنهادای تغذیه ای کارشناسان واسه پیشگیری از دچار شدن به مریضیای عفونی و ویروسی فصلی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا، مصرف خوراکی هاییه که بتونن عوامل مریض کننده رو سرکوب کنن. آلوئه ورا، یکی از همین خوراکی هاست. ترکیبات آنتی باکتریال موجود در آلوئه ورا می تونن هم جلوی دچار شدن به عفونتای داخلی رو بگیرن و هم عفونتای خارجی. از این رو، نوشیدن آب آلوئه ورا و مصرف مربا یا کنسرو اون در فصول سرد سال، می تونه احتمال دچار شدن به مریضیای فصلی یا عفونی رو کم کنه. از طرف دیگه، ما می تونیم از خود آلوئه ورا هم به عنوان پانسمانی طبیعی واسه پوش,ندن زخما کمک بگیریم تا از عفونی شدن اونا پیشگیری کنیم.
آلوئه ورا و کاهش التهاب
مصرف منظم آلوئه ورا می تونه باعث کاهش التهابای بدن شه. از این رو، مصرف نوشیدنی یا بقیه خوراکیای براساس اون واسه بیماران گرفتار به التهاب عروق یا التهاب مفاصل، خیلی خوبه. مصرف این گیاه در بیماران گرفتار به آرتریت از سخت و دردناک شدن عروق و مفاصل اونا پیشگیری می کنه و درد به وجود اومده به وسیله حملات مریضی رو شدیدا در اونا کم می کنه.
آلوئه ورا تقویت کننده سیستم ایمنی
با در نظر گرفتن حجم استرسی که بر زندگی ماشینی امروزی بیشترمون حاکمه، هممون نیاز به تقویت سیستم ایمنی بدنمون داریم. مصرف خوراکیای پر از ویتامین C مانند شکلای جور واجور مرکبات یا پیاز خام، یکی از راه های تقویت سیستم ایمنیه اما نباید این وسط از خوراکیای کم مصرف تر مانند آلوئه ورا هم غافل بمونیم. پلی ساکاریدهای موجود در نوشیدنی آلوئه ورا سلولای سفید خونی رو به مقابله با عوامل ویروسی تحریک می کنن و اینجوری، قدرت سیستم دفاعی بدن رو بالا می برن. به علاوه، آنتی اکسیدانای فراوون موجود در آلوئه ورا هم با مقابله با رادیکالای آزاد در بدن، توانایی سیستم دفاعی بدن رو در برابر عوامل مریض کننده دوبرابر می کنن.
احتیاط در مصرف آلوئه ورا
یکی از خواص آلوئه ورا، خاصیت مُآسون و محرک بودن نوشیدنی اون هستش. به خاطر همین هم به خانومای باردار و شیرده پیشنهاد می شه در مصرف این خوراکی کمی احتیاط کنن. افراد گرفتار به نشانگان روده تحریک پذیر هم باید دور مصرف این نوشیدنی رو خط بکشن چون نوشیدنی آلوئه ورا شامل مقدار زیادی عناصر مُسهله و می تونه شدت مشکلات اونا رو بیشتر کنه (مخصوصا اگه بدون این دست اون دست کردن بعد از غذا مصرف شه).
آلوئه ورا و هضم
یکی از مهم ترین خواصی که معمولا به آلوئه ورا نسبت داده می شه، کمک به سیستم گوارشی واسه هضم بهتر مواد غذاییه. بعضی از افراد، هضم ضعیف تری نسبت به بقیه دارن و یه سریای دیگه، با مصرف هر ماده غذایی احساس نفخ یا سنگینی می کنن. مصرف نوشیدنی آلوئه ورا بعد از صرف وعده های اصلی غذایی به این افراد کمک می کنه هم مواد غذایی رو ساده تر هضم کنن و هم معده و روده شون، سریع تر از مواد زائد پاک شه. ملین بودن آلوئه ورا باعث شده مصرف اون به افراد گرفتار به یبوست پیشنهاد شه. اگه این افراد مصرف منظم این گیاه پرخاصیت رو در برنامه غذایی خود داشته باشن، از شر یبوست و مشکلات گوارشی به وجود اومده به وسیله اون خلاص می شن.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *