مجموعه: تغذیه سالم

کمبود ویتامین B۳ منتهی به بداخلاقی و اضطراب می شه

 

ویتامین B3 یا نیاسین نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون و حفظ سطح گلوکز خون اجرا می کنه.

کمبود ویتامین B۳ منتهی به بداخلاقی، خستگی، تمرکز ضعیف و اضطراب می شه. به خاطر همین اندازه ویتامین B۳ موردنیاز بدن در روز در حدود ۱۴ تا ۱۶ میلی گرمه.
شما می تونین با پیروی از رژیم غذایی شامل مواد خوراکی دارای ویتامین B۳ یا نیاسین که در ادامه اشاره می شه، نیازای بدن تون رو تامین کنین.
 

بادام زمینی
شما می تونین با خوردن بادام زمینی نیاز روزانه نیاسین خود رو تامین کنین. در حدود ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۱۲ میلی گرم ویتامین B۳ شما رو جفت و جور کرده و ۹۰ درصد از نیاز روزانه شما رو تامین می کنه.
 

مرغ
یه غذای خوشمزه جفت و جور شده از مرغ می تونه تامین کننده نیاز ویتامین B۳ بدن شما باشه طوریکه هر ۱۰۰ گرم مرغ شامل ۱۳.۴ میلی گرم ویتامین B۳ه.

ماهی
ماهی تن یا قزل آلا از جمله غذاهای دریای شامل مقادیر لازم ویتامین B۳ بدن هستن. طوریکه هر ۸۵ گرم ماهی تن پخته شده شامل ۱۱.۸ میلی گرم و هر ۱۰۰ گرم قزل آلا شامل ۸ میلی گرم ویتامین B۳ه.
 

تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان در حدود ۵۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ رو تامین می کنه طوریکه هر ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان شامل ۸.۳ گرم ویتامین B۳ه.
 

قارچ
با اضافه کردن هر ۱۰۰ گرم قارچ به رژیم غذای تون، تنها ۵ میلی گرم از نیاز روزانه شما به ویتامین B۳ تامین می شه.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *