: مطالب به درد بخور درباره مواد غذایی موثر در افزایش هوش: خیلی از غذاهایی که واسه سلامت کلی بدن به درد بخور هستن، منتهی به افزایش قدرت مغز هم می شن. پس اگه شما به دنبال افزایش کارایی فکر خود هستین، می تونین روزانه به سراغ انتخاب این غذاها برید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، مغز مهمترین و پرنیازترین عضو بدن از نظر دریافت مواد غذاییه و میشه گفت ده برابر بیشتر از بقیه ارگانا نیاز به مواد غذایی داره و ۲۰ درصد کالری روزانه بدن رو استفاده می کنه.

اینجا ۱۰ ماده غذایی موثر واسه افزایش هوش و کارایی فکری معرفی شده:

ماهیای روغنی واسه حفظ مغز سالم: شکل های جور واجور ماهیای چرب مانند ساردین و قزل آلا شامل اسیدهای چرب امگا ۳ه و خوراکی مناسبی واسه حفظ سلولای سالم مغز حساب می شه.

حبوبات واسه کمک به تنظیم انرژی مغز: شکل های جور واجور حبوبات مانند عدس، نخود، پر از قندهای پیچیده هستندو به تنظیم گلوکز در خون و عرضه اون به مغز کمک می کنن.

موز واسه کمک به حفظ آرامش مغز: موز غنی از تریپتوفان، یه اسید آمینه س که واسه حفظ آرامش مغز و کاهش فعالیتای عصبی اون به درد بخور حساب می شه.

جگر واسه افزایش هوش: جگر منبع غنی از ویتامین ب و واسه افزایش کارکرد مغز و افزایش هوش خوبه.

توت واسه افزایش اندازه شادی: همه شکل های جور واجور توتا مثل توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و … پر از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که واسه بهبود گردش خون و تقویت مویرگای خونی خوبه.

مطالب به درد بخور درباره مواد غذایی موثر در افزایش هوش

تخم مرغ و تقویت اتصالات عصبی: تخم مرغ شامل لسیتین و فسفولیپیدهاه که به ساخت و ساز غشای سلولی مغز کمک می کنه. مادران باردار هنگام بارداری و وقتی که جنینی رو در رحم دارن، اگه تخم مرغ مصرف کنن در هوش فرزندشون بسیار موثره.

اسفناج واسه کمک به حافظه: اسفناج به دلیل برخورداری از بافت های گیاهی از بروز خیلی از مریضی ها پیشگیری می کنه. تحقیقات نشون می دهد زنائی که از اسفناج و سبزی های سبز دیگه استفاده می کنن، پیر شدن سلول های شون رو به تاخیر می اندازند. اسفناج به دلیل آنزیم های موجود در برگ هاش، سیناپس بین سلول ها رو آسون کردن می بخشه و هوش رو تقویت می کنه. اسفناج از ماده دارویی به نام فولیک اسید برخورداره که در جهت تقویت حافظه موثره. اگه به اسفناج علاقه ندارین از کاهو و کلم بروکلی هم می تونین استفاده کنین.

کاکائو واسه جلوگیری از پیری مغز: خوردن کاکائو فایده های درمانی بسیاری داره از جمله این که استرس و افسردگی رو کم می کنه و با تقویت حافظه، از پیر شدن مغز جلوگیری می کنه.

آووکادو: پر از ویتامینEیکی از قوی ترین آنتی اکسیدانا هستش که منتهی به مواظبت بافتای چربی مغز در برابر پیری زودرس می شه.

انبه: این میوه ماده دیگه ایه که در تقویت حافظه خیلی خوبه. با این که انبه میوه ای چربه و دارای بافت های چربیه اما باعث می شه که گردش خون تسریع یابد. وقتی که گردش خون سریع تر شه باعث می شه خون بیشتری به مغز برسه.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *