در این مقاله قوانین واسه جلوگیری از چاقی بیشتر از اندازه کودکان تون ارائه می دیم.

پزشکان دانمارکی ادعا می کنن که با طرح قوانینی، موفق به درمان چاقی بیشتر از اندازه شدن. این قانون طرح شده به وسیله دکتر جنز هلمز متخصص کودکان دانمارکی، به بیشتر از هزار کودک چاق و دارای اضافه وزن کمک کرده.

این طرح واسه اولین بار در سال ۲۰۰۸ در شهر کپنهاک بررسی شد که به دلیل یافته های موفقیت آمیز اون، در ۸ منطقه دیگه در سراسر این کشور اجرا شد. دکتر هلمز از کشورای دیگه هم خواست که این طرح رو در کشور خود اجرا کنن. چون گزارشا نشون میده که تعداد خیلی از نوجوانان به دلیل چاقی بیشتر از اندازه نیاز به جراحی کاهش وزن پیدا کردن اما این روش یه روش ساده، بی هزینه و امنه. این طرح روی بهبود برنامه غذایی، بالا بردن اندازه فعالیت ورزشی و کاهش زمان بی جنب و جوش تمرکز می کنه.

قوانینی واسه جلوگیری از چاقی بیشتر از اندازه :

_ به کار گیری جودوسر و نون سبوس دار به جای برشتوک و ماست میوه ای واسه صبحونه

_ مصرف نکردن فست فود یا نون سفید واسه ناهار و به کار گیری نون سبوس دار، گوشت، ماهی و سبزیجات به جای فست فود

_ غذا در بشقاب سرو شه، ظرف اصلی غذا روی میز قرار نگیره.

_ اگه کودک میل به خوردن غذای اضافه داشت، ۲۰دقیقه پس از خوردن بهش بدین تا بدن زمان احساس سیری رو پیدا کنه.

_ کودک خود رو با غذای سالم سیر کنین تا هوس هله هوله نکنه.

_ مصرف روزی تنها ۲ تیکه میوه.

_ مجوز مصرف فست فود رو ماهی یه بار به کودکتون بدین.

_ مصرف شیرینی، هفته ای یه بار.

_ مصرف اسنک، هفته ای یه بار.

_ مصرف آب میوه، چای سرد (آیس تی)، شیرکاکائو، نوشابه یا لیموناد تنها نیم لیتر در هفته

_ با دوچرخه یا پیاده راه مدرسه طی شه.

_ انجام فعالیتای جسمی برنامه ریزی شده مانند والیبال و ژیمناستیک.

_ انجام فعالیتای جسمی مانند راه رفتن و دوچرخه سواری پس از مدرسه.

_ محدود کردن زمان تماشای برنامه تلویزیونی و به کار گیری رایانه به روزی ۲ ساعت.

_ تا ساعت ۵ بعد از ظهر، امکان دسترسی به تلویزیون و رایانه نباشه.

_ داشتن ساعت خواب منظم.

منبع : khorasannews.com

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت

  • مطالب در رابطه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *