پختن این میوه ترش و خوش آب و رنگ بسیار لذت بخشه. این میوه پر از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و ویتامین سی است.
خوردنیایی که می نویسم نه فقط در کام شما خوشمزه هستن بلکه در حفظ تناسب و سلامت اندام شمام نقش موثری اجرا می کنن.

1 – سیب

 تحقیقات نشون دهنده اون هستش که سیب به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی قوی به درستیً شما رو بی نیاز از دکتر می کنه. (ضرب المثل انگلیسی: روزی یه سیب بخور تا رنگ دکتر رو نبینی!) به شخصه به هیچ قیمتی حاضر نمیشم فرصت گاز زدن به یه سیب نورانی و خوش آب و رنگ رو از دست بدهم. افق دید خود رو گسترش بدین! به خوراک جو دوسر که بسیار واسه صبحونه به درد بخور است کمی سیب رنده شده اضافه کنین. هم اینکه برشایی از سیب به ساندویچ بادام زمینی خود اضافه کنین.

2 – قره قاط
پختن این میوه ترش و خوش آب و رنگ بسیار لذت بخشه.
قره قاط از سوزش مجاری ادرار در صورت ابتلای شما به مریضی دستگاه تناسلی جلوگیری می کنه.
این میوه پر از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و ویتامین سیه.
نیم فنجون قره قاط تازه تنها ۲۵ کالری داره. از همین رو هر وعده دست کم یه فنجون پر اونو بخورین.
قره قاط خرد شده و تازه رو روی سالاد بپاشید یا خشک شده اونو به کلوچه یا سالاد کلم اضافه کنین.

3 – کدو حلوایی
این میوه پر از ویتامین آ و فیبره و هر چند دارای نشاسته س؛ کمتر از اون چه فکر می کنین کالری داره. یه فنجون کدوی پخته شامل تنها ۸۰ کالریه؛ کمتر از برشی از یه قطعه نون.
کدو حلوایی رو علاوه بر شیره افرا میشه با کمی دارچین صرف کرد. 
به جای سیب زمینی یا برنج برشایی از کدو حلوایی رو به سوپ خود اضافه کنین تا غذای شما مقوی تر شه.

4 – کلم
پاییز و زمستون فصل همه شکلای جور واجور کلم است. از همین رو سالاد فصل بدون کلم تنها حکایت از بی سلیقگی داره. کلم خصوصیات ضد سرطان قوی و کالری کمی داره. گل کلم با روغن زیتون و گردوی برشته بسیار به درد بخور و خوش خوراکه.

5 – انگور
انگور پر از موادیه که از بعضی شکلای جور واجور سرطان و بیماریای قلبی جلوگیری می کنه.
هنگام سرخ کردن جوجه به تابه انگور قرمز اضافه کنین.
به برنج هم میشه انگور خشک شده (کشمش) یا حتی انگور تازه اضافه کرد.
اگه خوشه ای از انگور رو تو یه کاسه آب چند ساعت داخل فریزر بذارین بسیار مطبوع و خوشمزه هستش.

منبع : salamatnews.com

جمع آوری سلامت اکاایران

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *