روزنامه ایران: مشکلات اضطرابی به طور عادی نیاز به دارو یا روان درمانی داره اما تغییر در روش زندگی هم از این قانون مستثنی نیس. رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم با اینکه ممکنه به درمان کمک نکنه اما در بهبود اخلاق و تندرستی مؤثره. مواد غذایی و نوشیدنیای زیر به کاهش استرس و محدود کردن اضطراب زیادتر از اندازه کمک می کنه.

ماهیای چرب

در مطالعه ای که در دانشگاه ایالتی اوهایو روی دانش آموزان انجام شد، نشون داد مکملای اسید چرب امگا 3 باعث کاهش 20درصدی اضطراب و نگرانی  در اونا شده.هدف از این تحقیق تشویق دانش آموزان به به کار گیری مکملا نیس بلکه جا دادن  ماهیای شامل امگا 3 در رژیم غذاییه تا از استرس  عصبی جلوگیری شه.

چای بابونه

بابونه به خاطر فایده های درمانی طبیعی از زمانای قدیم شناخته شده. اما علم  نوین که هدف ازش به کار گیری داروهای گیاهی واسه درمان مریضیا هستش تو یه مطالعه کوچیک ثابت کرده آدمایی که به مشکل اضطراب (GAD) گرفتار هستن و از اضطراب  رنج می برن با عصاره بابونه  تحت درمان قرار می گیرن.

تخم مرغ

مغز آدم به طیف خیلی از ویتامینای گروه ب واسه کار مطلوب نیاز داره.وقتی که ورود ویتامین ب به مغز بلوکه می شه افراد حالتای گیجی، تحریک پذیری و اضطراب رو تجربه می کنن. غذاهایی مانند گوشت و میوه های خونواده مرکبات شامل ویتامینای ب هستن اما یکی از منابع مورد علاقه این ویتامین تخم مرغه. تخم مرغ منبع غنی کولینه، کولین پیش ساز ویتامین ب بوده که واسه سلامت مغز مهمه.

پروبیوتیک

رابطه مغز و بدن یه رابطه تنگاتنگه یعنی مغز فرمون گرسنگی از بدن رو دریافت می کنه.اما تحقیقات جدید نشون میده باکتریای در حال رشد در روده هم تا حدودی با همدیگه در رابطه هستن.پروبیوتیکا باکتریای مفیدی هستن که در روده  زندگی می کنن و بدن واسه گسترش کارکرد سالم دستگاه گوارشی به این باکتریا نیاز داره. محققان ایرلندی نشون دادن تغذیه باکتریای پروبیوتیکی در روده رفتارای مربوط به استرس و اضطراب و افسردگی رو کم می کنه.به نظر می رسه ماست شامل پروبیوتیک از سردردهای شدید جلوگیری می کنه.

چای سبز

چای سبز پر از اسیدآمینه ای به نام«ال تائنین» است که اثر آروم بخشی داره.مصرف 200میلی گرم ال تائنین قبل از آزمون  به کاهش اضطراب و نگرانی در دانش آموزان کمک می کنه.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *