روزنامه ایران: مشکلات اضطرابی به طور عادی نیاز به دارو یا روان درمانی داره اما تغییر در روش زندگی هم از این قانون مستثنی نیس. رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم با اینکه ممکنه به درمان کمک نکنه اما در بهبود اخلاق و تندرستی مؤثره. مواد غذایی و نوشیدنی های زیر به کاهش استرس و محدود کردن اضطراب زیادتر از اندازه کمک می کنه.

ماهی های چرب

در مطالعه ای که در دانشگاه ایالتی اوهایو روی علم آموزان انجام شد، نشون داد مکمل های اسید چرب امگا 3 باعث کاهش 20درصدی اضطراب و نگرانی  در اون ها شده.هدف از این تحقیق تشویق علم آموزان به به کار گیری مکمل ها نیس بلکه جا دادن  ماهی های شامل امگا 3 در رژیم غذاییه تا از استرس  عصبی جلوگیری شه.

چای بابونه

بابونه به خاطر فایده های درمانی طبیعی از زمان های قدیم شناخته شده. اما علم  نوین که هدف ازش به کار گیری داروهای گیاهی واسه درمان مریضی ها هستش تو یه مطالعه کوچیک ثابت کرده آدمایی که به مشکل اضطراب (GAD) گرفتار هستن و از اضطراب  رنج می برند با عصاره بابونه  تحت درمان قرار می گیرند.

تخم مرغ

مغز آدم به طیف گسترده ای از ویتامین های گروه ب واسه کار مطلوب نیاز داره.وقتی که ورود ویتامین ب به مغز بلوکه می شه افراد حالت های گیجی، تحریک پذیری و اضطراب رو تجربه می کنن. غذاهایی مانند گوشت و میوه های خونواده مرکبات شامل ویتامین های ب هستن اما یکی از منابع مورد علاقه این ویتامین تخم مرغه. تخم مرغ منبع غنی کولینه، کولین پیش ساز ویتامین ب بوده که واسه سلامت مغز مهمه.

پروبیوتیک

رابطه مغز و بدن یه رابطه تنگاتنگه یعنی مغز فرمون گرسنگی از بدن رو دریافت می کنه.اما تحقیقات جدید نشون می دهد باکتری های در حال رشد در روده هم تا حدودی با همدیگه در رابطه هستن.پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستن که در روده  زندگی می کنن و بدن واسه گسترش کارکرد سالم دستگاه گوارشی به این باکتری ها نیاز داره. محققان ایرلندی نشون داده ان تغذیه باکتری های پروبیوتیکی در روده رفتارای مربوط به استرس و اضطراب و افسردگی رو کم می کنه.به نظر می رسد ماست شامل پروبیوتیک از سردردهای شدید جلوگیری می کنه.

چای سبز

چای سبز پر از اسیدآمینه ای به نام«ال تائنین» است که اثر آروم بخشی داره.مصرف 200میلی گرم ال تائنین قبل از آزمون  به کاهش اضطراب و نگرانی در علم آموزان کمک می کنه.

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا
  • مطالب در رابطه
  • ماست، ماده غذایی ضد استرس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *