لاغر شید:

۱ – آشپزخانه رو مرتب کنین

آشپزخانه نباید جایی مثل یه سوپر مارکت باشه. تلاش کنین تا حد ممکن آشپزخانه شما ساده و خلوت باشه تا خیلی راحت بتونین در اون آشپزی کنین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اگه قصد لاغر شدن دارین همه تنقلات مانند شکلای جور واجور کیک و شیرینیا رو از گوشه و کنار آشپزخانه و داخل کابینتا جمع آوری کرده و به جای اون یخچال رو از میوه و سبزی پر کنین. بررسیا نشون داده وقتی یه ظرف شکلات روی میز باشه افراد ۹ شکلات می خورن در حالی که اگه ظرف شکلات مخفی باشه افراد بیشترین حد ۴ شکلات مصرف می کنن.

۲ – ادویه جات استفاده کنین

طبق تحقیقاتی که به وسیله موسسه smeel & taste treatment & Research Foundation of chicago انجام گرفته همراه کردن غذاها با اودیه ها و برگای معطر دلیل کاهش وزن می شه. به عبارت ساده تر مخصوصا خانوما وقتی واسه طبخ غذا وقت بیشتری می ذارن و تلاش می کنن اونو با شکلای جور واجور اودیه ها معطر کنن موقع خوردن غذا هم کندتر و با لذت تر غذا می خورن و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنن.

۳ – ظرف طبخ غذا رو تغییر بدین

وقتی حرف از طبخ سالم غذا به میان میاد هر ثانیه مهم می شه. این به اون معنی نیس که ما باید غذاهای خام یا نیم پز بخوریم. تحقیقات محققان دانشگاه کالیفرنیا نشون داده آدمایی که عادت به مصرف غذاهای آماده دارن مثل آدمایی که خود غذا می پزن عادت به صرف وقت غذا پشت میز ندارن. غذاها رو تند می خورن و کالری بالایی جذب می کنن و در نتیجه چاق می شن. اگه فکر می کنین به اندازه کافی وقت واسه پخت غذا ندارین ظروف طبخ غذای تون رو عوض کنین و مثلا از زودپز یا ظروف برقی استفاده کنین که در مدت کوتاه تری غذا رو طبخ می کنه.

با 7قدم لاغر شید

۴ – لیوانای کوچیک و بزرگ بخرین

خوردن بعضی نوشیدنیا خوب و بعضی مضره. تلاش کنین همیشه ۲ اندازه لیوان در خونه داشته باشین. واسه نوشیدن آب و شیر از لیوانای با اندازه بزرگ و واسه نوشیدن آب میوه و نوشیدنیای گازدار از لیوان کوچیک استفاده کنین. مثلا می تونین واسه آب میوه ها لیوانای بلند، اما باریک بخرین و واسه شیر و آب لیوانای کوتاه، اما جادار جفت و جور کنین.

۵ – اندازه یخچال تون رو کوچیک کنین

وقتی اندازه یخچال بزرگ باشه چه بخوایم نه نخوایم مجبور میشین اونو با شکلای جور واجور مواد غذایی سالم و ناسالم پر کنین. در حالی که تو یه یخچال کوچیک تنها مواد غذایی لازم یه پخت و پز سالم رو قرار می دید.

۶ – اندازه بشقاب هاتون رو کوچیک کنین

جالبه بدونین وقتی اندازه بشقابای تون کوچیک شه میل شمام به خوردن کم میشه. بشقابای بزرگ این حس رو القا می کنن که غذای مصرف شده کم بوده و شما هنوز گرسنه اید.

۷ – تلویزیون رو خاموش کنین

هنگام خوردن غذا حتما تلویزیون رو خاموش کنین. طبق بررسیایی که در کانادا انجام پذیرفته س ۲۵ درصد زنان و مردانی که بیشتر از ۲۱ ساعت در هفته تلویزیون نگاه می کنن چاق هستن.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *