یکی از اقدامات موثر پیشگیرانه گسترش مصرف میوه و سبزیجات در بین عموم مردمه.
محققان اسپانیایی اعلام کردن که بیشتر مردم تلاش می کنن 5 وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنن، اما یافته های تحقیقات جدید اثر مصرف 7 وعده میوه و سبزیجات رو در افزایش طول عمر ثابت کرده. تحقیقات نشون میده آدمایی که به صورت میانگین هفت بار در روز میوه و سبزیجات می خورن یه سال بیشتر از بقیه زندگی می کنن. این تحقیقات هم اینکه نشون داده که خوردن اندازه خیلی از میوه و سبزیجات بدن رو نسبت به بیماریای قلبی مراقبت می کنه.

محققان در دانشکده سلامت عمومی مرکز ثبت اطلاعات سرطان در گرانادا با بررسی 25 هزار و 682 هزار مورد مرگ و میر بین 451 هزار و 151 نفر تو یه دوره 13 ساله به این یافته های جدید دست پیدا کردن.

اونا به این نکته فهمیدن که آدمایی که بیشتر از 569 گرم میوه و سبزیجات طی هفت وعده در روز مصرف می کنن خطر مرگ اونا تا 10 درصد کم میشه و به صورت میانگین 1.12 سال بیشتر از آدمایی زندگی می کنن که روزانه 249 گرم میوه و سبزیجات خورده ان. این تحقیق هم اینکه تأکید کرده که به ازای افزایش هر 200 گرم در مصرف میوه و سبزیجات، خطر مرگ تا 6 درصد کم میشه.

تحقیقات قبلی نشون می داد که اگه فردی اندازه پیشنهاد شده میوه و سبزیجات در روز رو مصرف کنه اندازه دچار شدن به بیماریای زیاد کم شده و خطر مرگ قبل از موعد 10 تا 25 درصد کم میشه.

ماریا خوزه سانچز پرز نویسنده اصلی این تحقیق اعلام کرد: دلایل کافی از اثر مثبت مصرف میوه و سبزیجات در جلوگیری از دچار شدن به سرطان و بیماریهای زیاد هست. به خاطر همین یکی از اقدامات موثر پیشگیرانه گسترش مصرف میوه و سبزیجات در بین عموم مردمه.

این تحقیق هم اینکه ثابت کرده آدمایی که اندازه زیادی میوه و سبزیجات مصرف می کنن تا 15 درصد کمتر به بیماریای قلبی گرفتار می شن و بیشتر از 4 درصد مرگ و میر مربوط به بیماریهای قلبی در صورت مصرف این مواد قابل پیشگیری هستن. هم اینکه محققان باور دارن که مصرف سبزیجات خام واسه کاهش خطر مرگ و میر موثره. اونا اعلام داشتن که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات استرس به وجود اومده به وسیله چاقی و مصرف دخانیات رو هم کاهش میدن.

منبع : مهر

جمع آوری سلامت اکاایران

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *