: مجموعه: پیشگیری بهتر از درمان

از خصوصیات افراد سالم دوری از حذف صبحونه واسه جلوگیری از پرخوری در طول روزه

 

انتخابای امروز شما شک نداشته باشین اثرات زیادی در وضعیت سلامت شما در سالهای آینده زندگی تون داره. انتخاب سالم رو در اولین فرصت وارد برنامه های زندگی روزانه خود کنین، تا تماشاگر منافع دراز مدت اونا باشین:

 

یادگیری مهارتای نوین: مهارتای نوین شک نداشته باشین یکی از موثرترین روش ها واسه بهبود کارکرد مغزه. مهارتایی مانند یادگیری یه زبون نوین نشونه های پیری رو در افراد سالم کند می کنه و حتی اثرات مریضی فراموشی رو به تاخیر میندازه.

 

ورزش منظم: افراد سالم می دونن که تنها ۳۵ دقیقه ورزش روزانه یا دست کم واسه ۵ روز در هفته اونا رو از افسردگی و بقیه مشکلات جسمی طولانی نجات میده.

 

آفلاین شدن: افراد سالم می دونن که بررسی همیشگی ایمیل و رسانه های اجتماعی و یا استفاده دائمی از گوشی موبایل راهی واسه افزایش استرس و مصرف وعده های غذایی سنگینه. قطع تماسای اینترنتی حتی واسه زمانای کوتاه و گذران وقت با انجام کارای تفریحی دیگه مانند کتاب خوندن، یکی از اسرار حفظ سلامت در این افراده.

 

دوری از سیگار: ترک سیگار یه حرکت بزرگ واسه حفظ سلامته. تنها ۲۰ دقیقه بعد از ترک سیگار ضربان قلب و فشار خون کم میشه.

 

مهارتایی مانند یادگیری یه زبون نوین نشونه های پیری رو در افراد سالم کند می کنه

 

خوردن صبحونه: یکی از خصوصیات سالم ترین افراد دوری از حذف صبحونه واسه جلوگیری از پرخوری در طول روزه. هم اینکه تحقیقات نشون میده بزرگسالانی که وعده صبحونه رو به طور کامل مصرف می کنن، بهبود کارکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون رو تجربه می کنن. علاوه بر این طبق تحقیقات، صبحونه باعث افزایش توانایی حل موضوع، تمرکز بیشتر و داشتن تفکر خلاق می شه.

 

برنامه ریزی وعده های غذایی: افراد سالم از قبل می دانند که درزمان ساعتا و روزا و هفته های آینده چی قراره بخورند و با برنامه ا که تعیین کرده ان می دانند که چه وقتی می تونن میان بر بزنن، زیاده روی کنن و بعد همون کالری خارج از برنامه دریافت شده رو از دست بدن.

 

نوشیدن مقادیر زیاد آب: افراد سالم می دونن که نوشیدن آب کافی یکی از موثرترین راه ها واسه کاهش وزن است. اونا نوشیدنیای شیرین رو واسه جلوگیری از چاقی و دیابت نوع دو به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف می کنن. طرفداران مصرف آب، واسه راحت تر نوشیدن اون، چند قطره لیمو، آب پرتقال یا آب هندوانه به اون اضافه می کنن.

 

شمردن کالری: هر چند کالری تعدادی کلیشه ای و تکراری به نظر می رسد اما واقعا عادتی موثر واسه حفظ وزنی متعادله. افراد لاغر و خوشحال دقایقی رو در روز صرف ثبت اطلاعات به درد بخور در مورد خوراکیای مصرفی شون می کنن، پس با گرایشات مدرن خوردن بدون نگرانی مقابله می کنن. اونا با کمک اپلیکیشنا یا فقط با قلم و کاغذ، پیگیر مراحل پیشرفت شون هستن. در تحقیقات ثابت شده آدمایی که از یه وسیله واسه پیگیری وضعیت وزن شون استفاده می کنن، بیشتر وزن کم می کنن.

 

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *