تغذیه سالم و تنوع غذایی، واسه داشتن موهای قشنگتر لازمه. اگه بخواین با به کار گیری جدیدترین رژیمای غذایی به سرعت وزن خود رو کم کنین، سلامت موهای خود رو هم از دست میدید…

 در بیشتر رژیمای غذایی کم کالری موادمغذی مهمی مانند اسیدچرب امگا3، روی، ویتامین A و B موجود نیس. این رژیما علاوه بر اینکه از رشد موها جلوگیری می کنن، ممکنه باعث ریزش مو هم بشن. این مطلب، شما رو با فهرستی از غذاهای دوستدار مو آشنا می کنه:

ماهی قزل آلا: ماهی قزل آلا پر از اسیدهای چرب امگا3 و منبع خوب پروتئین و آهنه. اسیدهای چرب امگا3 واسه مراقبت از پوست سر لازمن و کمبودشان می تونه باعث خشکی پوست سر و مو شه. گیاهخواران می تونن یه یا دو قاشق غذاخوری پودر بذرکتان رو به عنوان منبع گیاهی امگا3 در رژیم غذایی روزانه خود جا بدن.

سبزیای برگ سبز تیره: اسفناج، کلم بروکلی و برگ چغندر منابع عالی از ویتامینای A و C هستن و آهن و کلسیم موردنیاز مو رو هم تامین می کنن.

حبوبات: حبوبات شامل مقادیر زیادی آهن، روی و بیوتین هستن. بیوتین یکی از ویتامینای گروه نوع B هستش که کمبود اون می تونه باعث شکنندگی موها شه.

مغزها: واسه افزایش ضخامت و درخشندگی موهای خود بهتره از مغزهای خوراکی استفاده کنین. جوز هندی، یکی از منابع طبیعی سلنیومه و گردو هم شامل اسید آلفا لینولنیک و اسید چرب امگا3ه که به حالت دهندگی موها کمک می کنن.

مرغ: مرغ و بوقلمون با پروتئین بالایی که دارن، می تونن سلامت موهاتون رو تضمین کنن. مرغ شامل آهنیه که از نظر علمی «دسترسی زیستی» بالایی داره، یعنی سرعت ورود اون به بافتا و انداما به وسیله گردش خون بالاست و در نتیجه بدن خیلی راحت قادر به جذب اون هستش.

تخم مرغ: تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئینیه که می تونین به اون دسترسی پیدا کنین. علاوه بر پروتئین، تخم مرغ شامل بیوتین و ویتامین21B هم هست و نقش مهمی در زیبایی موها داره.

غلات سبوس دار: واسه دریافت مقدار کافی روی، آهن و ویتامینB، غلات سبوس دار استفاده کنین. نون گندم سبوس دار یا کورن فلکس غنی شده، بهترین منابع دریافت سبوس هستن. یه میان وعده کوتاه تشکیل شده از غلات سبوس دار هم می تونه انرژی از دست رفته شما رو در میان روز تامین کنه.

اجناس لبنی کم چرب: اجناس لبنی کم چرب، منبع کلسیم هستن که ماده معدنی مهمی واسه رشد مو حساب می شن. می تونین دو قاشق غذاخوری پودر بذر کتون یا گردو رو واسه تامین اسید چرب امگا3 و روی به ماست اون اضافه کنین تا از فواید اون بیشتر بهره مند شید.

هویج: هویج منبع عالی پر از ویتامین A هستش که علاوه بر تقویت بینایی، سلامت پوست سر رو هم تضمین می کنه. بهتره حتما در رژیم غذایی خود، هویج رو به عنوان یه میان وعده یا در سالادتان جای بدین.

.

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *