نویسنده مهمون یا اسپمر مخفی؟

اسپم

در مقالات چندین بار به تاثیر نوشتن پست مهمون در سایتای در رابطه و اثرات اون بر سئو اشاره کردیم. هم اینکه راهنمایی واسه انتخاب سایتای مناسب جهت نویسندگی مهمون رو تدوین کردیم. در فضایی که رد و بدل کردن لینک و خرید بک لینک از نظر گوگل به عنوان روشای گول زننده و اسپم شناخته می شن، فرستادن مقالات در سایتای در رابطه و معتبر به عنوان نویسنده مهمون به عنوان لینک طبیعی و تبلیغات درست رواج زیادی پیدا کرده.

بک لینک

نبایدها واسه پست مهمون

یا توجه به مطالب بالا و افزایش نوشته های اسپم به عنوان پست مهمون در سایتا ممکنه که سرنوشتی مانند تگ کلمات کلیدی و یا رد و بدل کردن لینک در انتظار نویسندگی مهمون باشه. البته راه درازی تا اون روز باقی مونده. مت کاتس چند نکته رو در ویدئوی پست مهمون خود معرفی میکنه که کاربران هنگام فرستادن مقاله باید رعایت کنن. این نکات عبارتند از:

ارسال پست مهمون نباید تنها روش هدف دار شما در کسب بک لینک باشه.

از نویسندگی در چندین سایت دوری کنین و فعالیت خود رو محدود به تعداد مشخصی از اونا کنین.

یه مقاله رو در دو یا چند سایت انتشار ندین.

تلاش نکنین که یه مقاله رو چندین بار بازنویسی کرده و با تغییرات جزئی مانند تغییر جای پاراگرافا یا بعضی کلمات در سایت دیگری به عنوان پست مهمون منتشر کنین.

نکات مطرح شده از طرف مت کاتس بسیار منطقی و قابل قبول هستن، البته اگه هدف شما از نوشتن مقالات واسه سایتای دیگه تنها افزایش تعداد لینکای ورودی به سایت نباشه. در عمل هم علم و تخصص هر شخصی محدود به زمینه های مشخص و محدودی بوده و امکان نوشتن مقالات در هر زمینه ای رو نداره. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هدف اول از نوشتن یه مقاله انتقال اطلاعات جدید و کاربردی به دیگرونه و اگه این اطلاعات در فضای مناسبی منتشر شه دیگه احتیاجی به بازنشر و معرفی دوباره اون نیس.

ترکیب چند مقاله و ارسال مطلب جدید

تا کنون مطالب یه سایت توجه شما رو اونقدر جلب کرده که نشانی اونو بخاطر بسپارین و یا به دوستای خود هم معرفی کنین؟ بنظر شما چه عواملی میتونه موجب محبوبیت یه سایت در بین کاربران شه؟