تاثیر توضیحات متا بر سئو

در گذشته و در یکی از مقالات بلاگسیما با عنوان توضیحات متا چیه؟ به کاربرد و اهمیت اون اشاره کردیم. همونطور که در اون مقاله میخونین:

در میان متا تگا، توضیحات متا (Meta Description) از اهمیت بالایی بهره مند هستن. تگ توضیحات متا در واقع چکیده ای از محتوای سایت رو ارائه می ده که از چشم بازدیدکنندگان مخفی و فقط واسه فهم بهتر موتورهای جستجو استفاده میشه.

استفاده درست از توضیحات متا و رعایت نکات سئو علاوه بر بهتر شدن جایگاه شما در رتبه بندی گوگل میتونه شانس شما رو واسه کلیک کاربران و ورد به سایت از صفحه جستجوی گوگل زیاد کنه. هنگام جستجو در اینترنت با ویدیو جدید از مت کاتس مدیر ارشد گوگل مواجه شدیم که عنوان کرده بود “واسه مقالات وبلاگ خود توضیحات متا نمینویسم و این بخش رو خالی میذارم”

مت کاتس در ادامه میگه که “بهتره بخش توضیحات متا رو واسه مطالب خود خالی بذارین تا اینکه از توضیحات تکراری در صفحات استفاده کنین. مسملما بهترین حالت ممکن اون هستش که هر صفحه توضیحات مربوط به خود رو داشته باشه و اگه نمیتونین این کار انجام بدین اجازه بدین تا گوگل واسه شما تصمیم بگیره.

استفاده درست از توضیحات متا

در واقع نبود استفاده مت از توضیحات متا اهمیت اونو بیشتر نشون می ده! توضیحات متا بر سئو صفحه و تعیین کلید واژه اون موثره. در نتیجه با تعریف درست اون واسه هر مطلب جدید می تونین شانس خود رو واسه جذب بازدیدکننده زیاد کنین. مشکل وقتی بوجو میاد که صاحبان سایتا از افزونه های مختلفی واسه تکمیل خودکار این بخش استفاده میکنن و یا صفحات زیادی در سایت خود دارن که پاراگراف اول اونا یه جوره. در اینجور مواردی متنای تکراری در توضیحات متای صفحات متفاوت مشاهده میشه که از نظر روباتای گوگل قابل پذیرش نیس.

مهم بودن این موضوع تا جاییه که در وسیله وبمستر گوگل بخشی جدا از هم به نام HTML Improvements قرار داده شده تا صفحاتی که عنوان یا توضیحات مشابه دارن رو به شما معرفی کنه.

ویدئوی زیر شامل صحبتای مت کاتس در مورد توضیحات متا و دلیل استفاده نکردن از اون هستش.

پیشنهاد به شما اون هستش که اگه تعداد مطالب روزانه شما محدود بوده و زمان کافی واسه نوشتن توضیحات اختصاصی واسه هرکدوم رو دارین حتما ازش استفاده کنین وگرنه شمام مثل مت کاتس این بخش رو خالی بذارین تا خود گوگل در مورد اون تصمیم بگیره.