طبق مقاله اخیر HubSpot ، یک کارمند باهوش هیجانی یکی از اعضای تیم ارزشمند است. آنها “کنجکاو” ، “خودآگاه” ، “خود انگیزه” و “همدلی” هستند. مطالعات بیشماری نشان داده اند که همین افراد در موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال شما یکپارچه هستند.

دیجیتال

این مسئله است: افراد باهوش عاطفی درک ذاتی از نحوه تفکر ، احساس و پاسخ دادن انسان به موقعیت ها ، رویدادها و پیام ها دارند. بنابراین ، آنها هنگام تصمیم گیری در زمینه بازاریابی در رسانه های اجتماعی ، بازاریابی داخلی ، بازاریابی محتوا ، فعالیت های خلاقانه و شبکه سازی ، تصمیم گیری های خوبی را انجام می دهند.

بازاریابی محتوا

این چیزی است که بازاریابی دیجیتال درمورد آن است: گفتگو با انسانها ، ارتباط با مردم ، تقویت روابط. باعث می شود مشتریان خود را احساس ، فکر و عمل کنند.

هوش هیجانی و محتوای مسری

Katherine Milkman و Jonah Berger ، هر دو استاد دانشگاه پنسیلوانیا ، یک مطالعه قانع کننده با عنوان “پیوند بین محتوای ویروسی و هوش هیجانی” ایجاد کردند. این مطالعه نشان می دهد که چگونه نیتزان زیمرمن ، نویسنده پیشین گاوک در ۳۰ میلیون بازدید از صفحه در ماه از طریق یک بینش هسته ای کشیده است: او عواطفی را که ممکن است برای یک انسان الهام ببخشد ، فهمید.

هسته ای

حتی اگر هدف شما این نباشد که محتوای شما ویروسی شود (لطفاً به من بگویید که هدف شما نیست) ، ما می توانیم با چند اشتراک بیشتر ، با کمی علاقه بیشتر و کمی بیشتر در مورد داستانهایی که ایجاد می کنیم انجام دهیم. در طول مطالعه ، Milkman و Berger شش عامل هوش هیجانی را نشان دادند که بر ابتلای یک کمپین محتوا تأثیر می گذارد. ما آنها را در زیر به اشتراک می گذاریم و در مورد نحوه ارتباط آنها با تجارت یا مارک شما بحث می کنیم.

۶ عامل هوش هیجانی برای محتوای مسری:

ارز اجتماعی – به اشتراک گذاشتن چیزهایی که باعث می شود خوب به نظر برسیم. به عنوان مثال ، مقاله ای فکر کننده که می دانید افراد در صنعت شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

Triggers – به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که احتمالاً به خاطر می آوریم ساده تر است. بنابراین با ارائه نشانه ها و گفتن داستان های قانع کننده ، محتوای خود را به یاد ماندنی کنید.

هوش هیجانی – محتوایی که یک واکنش عاطفی را تحریک می کنند. به عنوان مثال ، داستانهای مربوط به علاقه بشر ، کارزارهای خیریه و نکات انگیزشی.

خیریه

عمومی – “جبهه” ای که برای محافظت از نام تجاری یا تصویر عمومی خود در نظر گرفته ایم. به عنوان مثال ، محتوای شما باید از زیاد بحث برانگیز یا بحث برانگیز جلوگیری کند.

کاربرد عملی – فکر کنید – چگونه به مردم کمک خواهد کرد؟ به عنوان مثال ، راهنمای راهنمایی ، مطالعات عمیق و آموزش های ویدیویی.

داستان ها – مردم داستان نویسان ذاتی هستند. آیا مطلبی را که لازم است در مورد یک موضوع خسته کننده بنویسید ، دارید؟ از ابتدا از یک داستان یا استعاره استفاده کنید تا خوانندگان خود را درگیر خود کنید.

Jonah Peretti ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Buzzfeed از احساسات هیجانی سخن می گوید و توضیح می دهد که همه بازاریاب ها و شرکت های رسانه ای اگر بخواهند بفهمند در دوره دیجیتال چه کارهایی انجام می دهند باید به سمت احساسات خود بروند. او گفت ، “ما وقتی فکر کردیم که این یک بازی یا الگوریتم است ، وقتی واقعاً درمورد انسانها صحبت می شود و آنچه را که می خواهیم به اشتراک بگذاریم و چیزهایی را که ارزش اشتراک گذاری دارند ایجاد می کنیم ، شروع کردیم.”

Jonah Peretti ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Buzzfeed در مورد اهمیت هوش هیجانی در زیر صحبت می کند:

هوش هیجانی و ساختمان روابط

شناخت نیازها و اولویتهای مشتریان. و ما چگونه آنرا انجام میدهیم؟ بله ، شما آن را حدس زده اید – از طریق هوش هیجانی. مشتریان شما نمی خواهند احساس کنند که با ماشینهای خودکار صحبت می کنند. آنها پاسخهای شخصی را ارزشیابی می کنند – پاسخهای مملو از مهربانی ، همدلی ، گرمی و تفاهم.

یک مطالعه دانشگاه ییل روی آن تمرکز داشت
«هوش هیجانی و تعامل اجتماعی» بین توانایی مدیریت عواطف و کیفیت تعاملات اجتماعی افراد باهوش عاطفی از همبستگی مثبت برخوردار بود. به عنوان بازاریاب دیجیتال ، ما می توانیم از این اطلاعات برای ایجاد روابط با مشتریان خود بصورت آنلاین و آفلاین استفاده کنیم.

روابط را از طریق هوش هیجانی تقویت کنید:

     

  • با همدلی و مهربانی به شکایات رسانه های اجتماعی پاسخ دهید.
  •  

  • با مطالعه رفتارهای آنلاین مشتریان ، فرصت های درآمد جدید را مشخص کنید.
  •  

  • هنگام پاسخ دادن به اظهارنظرها در رسانه های اجتماعی ، با نام خود وارد سیستم شوید و برای ایجاد یک پاسخ شخصی و معتبر وقت بگذارید.
  •  

  • به خود انگیزه دهید تا به دنبال فرصت هایی باشید که بتوانید به کمک آنفلوانزر بصورت آنلاین کمک کنید.
  •  

  • مشکلات مشتری را که بارها و بارها بوجود می آیند شناسایی کنید و راه حل هایی را بر اساس گوش دادن و درک ایجاد کنید
     
  • نشانه های افراد را در حین شبکه خواندن بخوانید و فرصت هایی را پیدا کنید که بتوانید به آنها کمک کنید.
  •  

  • در حالی که شبکه سازی به دنبال نشانه هایی باشید که مردم در آن از کمک کردن دریغ می کنند. هرگزوقتی مردم به این امر باز نباشند ، از آنها درخواست مساعدت کنید.

هوش هیجانی در مورد گوش دادن و اولویت قرار دادن نیازهای مشتریان است. همیشه به روش صحیح استفاده می شود این مزیت رقابتی را به شما می دهد که هرگز پیر نمی شود. در حالی که دیگران در فن آوری های جدید و نوآوری های به روز متمرکز شده اند ، شما بر روی مهمترین چیزها یعنی مشتریان خود متمرکز شده اید.

آیا می خواهید در مورد بازاریابی دیجیتال و اهمیت قرار دادن مشتری در اولویت بیشتر بدانید؟ مدرک دیپلم حرفه ای بعدی ما در بازاریابی دیجیتال به زودی برگزار می شود. فقط در ۱۰ هفته سخنرانی های عصرانه بینش ، هر روز از متخصصانی که در صنعت دیجیتال کار می کنند ، یاد خواهید گرفت. ما اصول بازاریابی دیجیتال را از رسانه های اجتماعی و بازاریابی جستجو گرفته تا ایمیل ، نمایش و تلفن همراه به شما آموزش خواهیم داد. شما با استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مناسب خود برای پیاده سازی در تجارت خود کنار خواهید آمد.

زارا برک