طبق تحقیقات جدید ، انتظار می رود که بازار جهانی chatbot تا سال ۲۰۲۵ به ۱ ۳ ۲۳۳ میلیارد دلار برسد. این رشد به این دلیل است که تقریبا نیمی از مصرف کنندگان ارتباط با چت بات ها را برای استعلام خدمات مشتری ترجیح می دهند و باعث شده است تا CMO ها استفاده مجدد را انجام دهند. از chatbots تا سال ۲۰۲۰

دلار

به عنوان برنامه های رایانه ای مبتنی بر هوش مصنوعی ، chatbots قادر به انجام مکالمات شبیه به انسان از طریق سیستم عامل های متنی و صوتی هستند. ثابت شده است که این رباتها با اجازه دادن به مشاغل برای ارائه تجربه مشتری ثابت در سیستم عاملها ، مشارکت را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند. چیزی که انتظار می رود توسط ۷۵٪ از مصرف کنندگان امروزی.

نکته مهم در چت چت موفق ، تعادل بین مکالمه ، دوستانه و مفید است. برای درک این موضوع که چت بابات چگونه می تواند باعث افزایش تجربه مشتری شود ، ما شش مارک پیشرو را با استفاده از آنها به طور مؤثر کشف می کنیم.

۱ ٫ Sephora

به عنوان یکی از اولین بخش های خرده فروشی که از چت بابات استفاده می کند ، Sephora مایل به استفاده از فناوری برای بهبود تجربه و خدمات به مشتری است. آنها پس از موفقیت یک برنامه اصلی – از طریق Kik ، برنامه پیام رسانی – آنها ویژگی های دیگری را ارائه دادند که تعامل با نام تجاری آنها در خانه و فروشگاه را آسان تر می کند.

دو سرویس – دستیار رزرو Sephora و بازی رنگ Sephora – روی مناطق کلیدی تجربه مشتری تمرکز کنید. اولین مورد ، مشتریان را قادر می سازد با ارسال پیامی به چت بابات ، ملاقات هایی را با متخصصان زیبایی انجام دهند. از طریق قابلیت های یادگیری هوشمند ، chatbot می تواند زبان مورد استفاده مشتری را درک کند تا تعامل را آسان تر کند.

دوم ، Color Match از واقعیت افزوده برای کمک به مصرف کنندگان در انتخاب رنگ استفاده می کند. کاربر به سادگی یک دوربین یا تصویر را نگه می دارد و با استفاده از الگوریتم خط محصولات Sephora ، سایه مشخص می شود. همچنین می توان از آن برای مطابقت با لوازم آرایشی با لباس استفاده کرد.

<blockquote id = "" "" ما هیجان زده ایم تا از پلت فرم مسنجر استفاده کنیم تا تعامل مکالمه سریع و طبیعی را ایجاد کنیم که مشتری مداری باشد. این به ما امکان می دهد مکالمه های غنی تر و متنوع تری داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که مشتریان دقیقاً آنچه را که می خواهند از تجربه بدست آورند ، می باشد. "Mary Beth Laughton ، Senior VP Digital

۲ ٫ Duolingo

Duolingo یک بستر یادگیری زبان است که از یک وب سایت و یک برنامه و اخیراً یک chatbot تشکیل شده است. به گفته بنیانگذار آن ، لوئیس فون آن ، یکی از مهمترین موانع یادگیری یک زبان جدید این است که افراد نمی خواهند احمقانه به نظر برسند و این گپ چت جدید می تواند همه اینها را تغییر دهد.
احمق

موفقیت ربات مبتنی بر این فرض است که هنگام یادگیری یک زبان جدید ، یکی از بهترین راه های تسلط بر آن از طریق مکالمه است. با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر ، ربات Duolingo به افراد کمک می کند تا بدون ترس از خجالت و قضاوت ، صحبت کردن را به روشی مکالمه انجام دهند.

با استفاده از یک طراحی بازیگوش و شاد ، رباتها به کاربران این امکان را می دهند که با یک ربات مکالمه کنند و مهارت های زبانی خود را بدون فشار صحبت کردن با یک فرد زنده تمرین کنند. با توجه به اتوماسیون نرم افزار ، ربات می تواند به سرعت به گفتگوهای جدید پاسخ دهد و می تواند روش های جدیدی را برای گفتن عباراتی مانند “چه می گذرد؟” به جای استاندارد “سلام” یاد بگیرد و آنها را بشناسد. همچنین گفتگوهایی که موضعی و فصلی هستند را گرد هم می آورد تا به ربات پاسخگوتر و شبیه به انسان شود.

۳ ٫ Starbucks

در بازار رقابتی مانند قهوه ، راه های جدید برای ساده تر کردن روند سفارش ، مهمترین چیزی است که می تواند در خارج از جمع وجود داشته باشد – حتی برای چنین مارکی مشهور مانند Starbucks.

Starbucks علاقه مند به سفارش دهی هرچه آسان تر ، Starbucks یک چت بوت را معرفی کرد که از طریق برنامه MyBarista خود فعالیت می کرد و در آنجا می توانید از طریق آمازون الکسا یا پیام رسانی از طریق آن سفارش دهید. علاوه بر اینکه به مشتریان اجازه می دهیم تا در خانه خود راحت باشند تا زمان آماده شدن کارخانه خود (ربات هنگام ارسال آماده شدن برای وانت به شما پیام می دهد) ، botista barista همچنین امکان پرداخت و نوک را فراهم می کند ، به این معنی که تمام مشتری باید انجام دهد. بالا

علاوه بر این ، chatbot مشتریان وفادار را قادر می سازد سفارش های چندگانه و خاص را سفارش دهند و به دلیل توانایی یادگیری ، می توانند ترجیحات و عادات مشتری را بر اساس سفارشات قبلی ارزیابی کنند.