بازاریابان دیجیتال و محتوا باید همه را به خوبی درک کنند که رتبه بندی جستجو برای موفقیت محتوای یک شرکت چقدر مهم است. هر مطلبی که تولید می کنید فقط درصورتی که افراد قادر به خواندن آن باشند خوب است ، بنابراین یادگیری چگونگی افزایش این رتبه بندی یک بخش اساسی کار است.

دیجیتال

ترافیک ارگانیک – کاربرانی که از موتور جستجو می آیند- بهترین بازاریاب کانال های ورودی هستند که در تلاشند تا افزایش یابند. اگر نگاهی به اعداد بیندازید ، می توانید به راحتی بدانید که چرا. صفحه اول Google ، که توسط بازاریابان دیجیتال به عنوان مقدس مقدس تلقی می شود ، سهم شیر از کلیک موتورهای جستجو را به دست می آورد. علاوه بر این ، بعد از رتبه شماره ۵ افت چشمگیر وجود دارد. رقابت برای این نقاط مهم شدید است ، که باعث می شود بهینه سازی موتور جستجو بخشی اساسی از تولید باشد.

بنابراین چگونه فرایند رتبه بندی Google کار می کند؟ این احتمال وجود دارد که الگوریتم موتور جستجو صدها عامل را شامل شود ، اما برخی از آنها نسبت به سایرین وزن بیشتری دارند. ما با لیستی از برخی از آنها کمک خواهیم کرد و دیگران که به شما صدمه می زند گرد آورده ایم. در اینجا فاکتورهای مهم رتبه بندی Google که باید در سال ۲۰۱۸ بدانید وجود دارد.

عواملی که به رتبه بندی جستجوی شما کمک می کنند

بیایید با بهترین راه های افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو شروع کنیم. در اینجا برخی از مواردی که موتورهای جستجو هنگام توسعه رتبه بندی بیشترین توجه را دارند.

محتوای با کیفیت بالا

یکی از اهداف گوگل خدمت رسانی به بهترین و مناسب ترین مطالب برای هر آنچه کاربران ممکن است در جستجوی آن باشند. مردم می خواهند مطالبی را که عملی و به روز است بخوانند. اگر آنها نتوانند از اطلاعاتی که پیدا می کنند استفاده کنند ، برای آنها و گوگل بی فایده است.

از این نظر ، کیفیت محتوا یکی از مهمترین عواملی است که در رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. این بیشتر از انتخاب یک کلمه کلیدی خوب است. شما باید یک کاربر را در جستجوی آن کلمه کلیدی در نظر بگیرید.

اگر هم محتوای شما و هم کلمه کلیدی با هدف کاربر مطابقت داشته باشد ، توسط موتور جستجو محتوای با کیفیت و مرتبط در نظر گرفته می شود. توجه به این نکته در هنگام نوشتن مطالب ، بهترین شانس بالا بردن رتبه ها را به شما می دهد.

دوستانه بودن با تلفن همراه

تعداد جستجوهای دستگاههای تلفن همراه در سالهای اخیر از جستجوی رایانه های رومیزی فراتر رفته است. Google به این روند توجه کرده و الگوریتم خود را بر این اساس تنظیم کرده است.

سایت هایی که از نظر تلفن همراه ، چه با طراحی و چه از طرف کاربران تلفن های هوشمند به سایت های مختلفی که برای تجربه موبایل بهینه شده اند ، منتقل می شوند ، از غول موتور جستجو بهتر رفتار می کنند.

موبایل

لینک های با کیفیت بالا

Backlink ها هنگامی ایجاد می شوند که سایت دیگری با یک لینک به منابع شخصی شما ارجاع می دهد و عامل مهم دیگری در رتبه بندی جستجو است. آنها اساساً به عنوان یک سیگنال محبوبیت عمل می کنند. اگر افراد دیگر از مطالب شما به اندازه کافی برای ارائه پیوند قدردانی می کنند ، بنابراین باید Google نیز پاسخ دهد. حتی اگر این پیوندها از سایتهای پرطرفدار یا وبلاگهای صنعت دیگر تهیه شده باشند ، حتی بهتر است.

Backlink

رسانه های اجتماعی می توانند به شکلی بزرگ به شما کمک کنند. اگرچه عملکرد در شبکه های اجتماعی بر رتبه شما تأثیر نمی گذارد ، اما بیشتر سهام به معنای دید بیشتر است. اگر شخصی مطالب شما را دوست دارد و در مورد آن می نویسد ، به مقاله شما پیوند می زند ، این یک پیروزی است. مطمئن شوید که مطالب خود را در رسانه های اجتماعی از جمله دکمه های اشتراک گذاری برای خوانندگان آسان می کند. گرفتن هرچه بیشتر لینکهای برگشتی ممکن است نیاز به فشار داشته باشد ، اما گوگل به شما پاداش می دهد.

دامنه

اقتدار دامنه اساساً بازتابی از قدرت میراث سایت شما است. اگر چند بار در این بلوک حضور داشته باشید ، گوگل از شما طرفداری خواهد کرد. عواملی که بر قدرت دامنه شما تأثیر می گذارد عبارتند از:

     

  • سن دامنه شما
  •  

  • تعداد کل پیوندها
  •  

  • محبوبیت دامنه شما
  •  

  • اندازه دامنه شما

اگر سایت شما از نظر بهداشتی خوبی داشته باشد و مدتی است که در آن حضور داشته باشد ، این یک نشانه اعتبار است که توسط موتورهای جستجو ارزش دارد.

جستجوگرها در صفحه

این بدان معناست که صفحات سایت شما برای رتبه بندی موتورهای جستجو بهینه شده اند. هر صفحه باید اثربخشی چندین عنصر مهم را در نظر بگیرد.

برچسب های عنوان ، همان چیزی است که ما در صفحات نتایج موتور جستجو مستقیماً در بالای URL یا به عنوان عنوان در برگه صفحه مشاهده می کنیم ، نیاز به پاک و بازتاب مطالب دارند. اگر می خواهید خوانایی و کیفیت مطالب صفحه را افزایش دهید ، همان برچسب های هدر ، همان چیزی است که برای تأکید بر عناوین و زیر عناوین در صفحات استفاده می شود.

موتورهای جستجو همچنین سایتهایی را با URL های پاک تر و شامل کلمات کلیدی ترجیح می دهند ، به همین دلیل ممکن است در صورت تقویت مطالبی که شما به طور خودکار از عنوان موجود در URL استفاده می کنید ، رتبه خود را تقویت کند. برچسب های تصویر Alt ، همان متنی است که در صورت عدم بارگیری یک تصویر نشان داده می شود ، همچنین باید کلمات کلیدی را شامل شود حتی اگر بازدید کنندگان بیشتر اوقات آنها را نمی بینند.

بسیاری از عوامل رتبه بندی جستجوگرها در صفحه وجود دارد ، اما این موارد مهم هستند.

عواملی که از جستجوی شما رنج می برند

علاوه بر عواملی که می توانند در رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر مثبتی داشته باشند ، تعدادی از شیوه ها وجود دارد که می تواند باعث شود رتبه شما از بین برود. در اینجا ۶ کار وجود دارد که باید هنگام ایجاد محتوای دیجیتال از انجام آنها خودداری کنید.

۱) پر کردن کلید واژه

در اوایل Google ، سایتها سعی می کنند الگوریتم موتور جستجو را با پر کردن مطالب خود با تعداد کلمات کلیدی هدفمند ، قادر به اولویت بالایی قرار دهند. در آن زمان ، همانطور که مشخص است ، پر کردن کلمات کلیدی یک عامل عظیم در رتبه بندی بود.

این روشی است که اکنون Google از آن غافل می شود و می تواند به یک پنالتی منجر شود. پر کردن کلمات کلیدی در یک قطعه از محتوای یک سایت می تواند رتبه بندی هر صفحه در آن سایت را که از کلمه کلیدی استفاده می کند مخزن کند.

گذشته از تحمل عصبانیت Google ، پر کردن کلمات کلیدی باعث می شود خواندن متن خواندن کاری دشوار باشد و احساس اجباری کند. اشکالی ندارد اگر یک کلمه کلیدی در موارد معدودی استفاده شود ، چیزی که در واقع موتورهای جستجو پاداش می گیرند ، اما زیاده روی در استفاده از آن به سادگی باعث ایجاد محتوای بد می شود.

۲) برچسب های عنوان را کپی کنید

شاید برای هر صفحه در سایت خود نام شرکت خود را در برچسب عنوان اضافه کنید ، اما این می تواند مضر باشد.

برچسب های عنوان شده که تکراری یا حتی یکسان تر هستند می توانند به رتبه بندی سئو شما آسیب برسند. این همچنین برای تجربه کاربر بد است و می تواند آتش سوزی کند زیرا همه می خواهند دقیقاً آنچه را که می خوانند بدانند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید ایجاد برچسب های عنوان است که هم از نظر توصیفی و هم از نظر کلمات کلیدی هدفمند هستند. این بهترین رتبه را کسب می کند.

۳) متن لنگر

پیوندهای داخلی ، که پیوندهایی به صفحات دیگر سایت شما در محتوای خود شما دارند ، برای SEO و فهرست بندی مهم هستند ، اما متن لنگر که همان متن لینک شده است که به لینک پیوست شده است ، نیز مهم است.

بهتر است اگر متن لنگر تا حدی توصیفی باشد و با صفحه ای که به آن لینک می دهید مطابقت داشته باشد. تماسهای ساده برای عملی مانند “اینجا کلیک کنید” ، در واقع به شما صدمه می زند ، ناگفته نماند که سایت شما کمی نسبت به جمعیت جوانتر احساس کند.

۴) Backlink های با کیفیت پایین

تعداد پیوندهایی که یک سایت دریافت کرده است ، زمانی مهمترین عامل تعیین کننده در رتبه بندی موتورهای جستجو بود ، اما نه بیشتر. الگوریتم گوگل اکنون در کیفیت لینک دهنده در رتبه بندی شما نقش دارد.

اگر Backlink از هر مزرعه پیوندی دریافت کنید ، که این سایتها با کیفیت پایین برای پیوند دادن به بسیاری از صفحات هستند ، می تواند به رتبه سئوی شما از نگاه Google آسیب برساند.

۵) سرعت بارگذاری آهسته

هیچ کس نمی خواهد بیش از چند ثانیه صبر کند تا یک سایت بارگذاری شود. شما آن را می دانید ، و Google نیز آن را می داند. این برای تجربه کاربر بد است ، چیزی که موتور جستجوگر در رتبه بندی های خود ارزش دارد.

زمان بارگذاری کند می تواند برای رتبه بندی سئو شما بسیار مهم باشد. سرعت بارگذاری سریع صفحه برای نسخه های موبایل و دسک تاپ یک سایت مطلوب مورد بررسی قرار می گیرد.

۶) عدم وجود پیوند داخلی

ما قبلاً به پیوند داخلی اشاره کردیم ، این عمل اضافه کردن لینک های پیوندی در محتوای شما است که به صفحات دیگر در سایت شما باز می گردد ، اما ذکر این نکته ضروری است که چرا می توانند مفید باشند. این برنامه به ابزارهایی که گوگل برای یافتن مطالب با کیفیت بالا استفاده می کند کمک می کند با نشان دادن مطالب بهتری که برای سایت خود ایجاد می کنید.

مهمترین پیوندهای داخلی در ناوبری صفحه شما یافت می شود ، اما هر پیوند داخلی مربوط به محتوای بازاریابی دیجیتال شما نیز می تواند مفید باشد. مهمتر از آن ، ادغام پیوندهای داخلی بیشتر در محتوای شما ، پتانسیل رتبه بندی برای هر یک از صفحات شما را افزایش می دهد.

هنگام ایجاد محتوای جدید این فاکتورها را در نظر بگیرید

هر بار که مطالب جدیدی منتشر می کنید ، عوامل ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید. از خود بپرسید که آیا شما تمام تلاش خود را کرده اید تا شانس کسب رتبه خوب را افزایش دهید.

آیا شما به اندازه کافی از کلمه کلیدی هدفمند خود استفاده کرده اید؟ آیا از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کرده اید؟ آیا کلمه کلیدی به هدف مقاله مرتبط است؟ آیا قطعه شامل یک لینک سالم از لینک های داخلی است؟

قبل از انتشار ، مطمئن شوید که به همه عناصر فنی پرداخته شده است. آیا این شامل برچسب های عنوان مناسب است؟ برچسب های تصویر Alt؟ در مورد کاهش سرعت بار صفحه چیست؟ آیا بهترین تلاش خود را برای بهینه سازی دستگاه های تلفن همراه انجام داده اید؟

با در نظر گرفتن همه این عوامل به شما اطمینان می دهد که همه کارهایی را برای نوشتن مطالب با کیفیت بالا انجام داده اید که توسط موتورهای جستجو به رسمیت شناخته شده است.